Sužinokite, ar Jūsų vaikas gabus?
10 SVARBIAUSIŲ VAIKO AUKLĖJIMO BŪDŲ
10 dalykų, kuriuos
Jums norėtų pasakyti
vaiko mokytojas.
Nepaklusnių vaikų auklėjimas
Kaip Jūs jaučiatės? Sutrikę, susierzinę
Kokių veiksmų paprastai imatės? Pakartotinai prašote, priekaištaujate, barate.
Kaip vaikas reaguoja? Laikinai nustoja elgtes netinkamai. Po kurio laiko vėl taip elgiasi.
Vaiko tikslas( tokiu elgesiu). Jis siekia dėmesio.
Kaip Jūs jaučiatės? Pikti, agresyvūs.
Kokių veiksmų paprastai imatės? Baudžiate, priešinatės arba nusileidžiate.
Kaip vaikas paprastai reaguoja? Nustoja elgtis netinkamai, nepaklūsta arba atlieka ko paprašytas lėtai ir atmestinai.
Vaiko tikslas: valdžios siekimas
Kaip Jūs jaučiatės? Pikti, labai įskaudinti.
Kokių veiksmų paprastai imatės? Bandote atsilyginti vaikui, baudžiate.
Kaip vaikas paprastai reaguoja? Dar dažniau elgiasi netinkamai, bando atsilyginti.
Vaiko tikslas. Keršto siekimas.
Kaip Jūs jaučiatės? Bejėgiai, pasidavę.
Kokių veiksmų paprastai imatės? Pasiduodate, pripažįstate, kad vaikui neįmanoma padėti.
Kaip vaikas paprastai reaguoja? Nereguoja arba nesistengia tobulėti.
Vaiko tikslas: nevykėliškumo rodymas, netekęs pasitikėjimo.
Teksto suvokimo aspektai |
Skaitymo gebėjimų trumpas apibūdinimas |
Teksto esmė | Atsako į teksto suvokimo klausimus, nusakydamas teksto temą, pagrindinę mintį ir/ar teksto tikslą.Teksto esmę nusako pateiktu pavadinimu. |
Teksto visuma ir detalės |
Išskiria ir aptaria pagrindinius ir antraeilius tekste paminėtus veiksmus, faktus, teiginius, įvykius, detales, juos sieja; randa ir paaiškina priežasties-pasekmės ryšius( tarp įvykių, faktų, veiksmų);atsako į teksto visumą apibendrinančius klausimus. |
Nuomonės/ /požiūriai |
Išsako savo mintis apie perskaitytą tekstą. Pagrindžia savo nuomonę ar išsakytą požiūrį, daro išvadas remdamasis tekste pateikta informacija. |
Veikėjai/ objektai |
Apibūdina veikėjus/objektus bei vertina jų veiksmus remdamasis perskaitytu tekstu, konkrečiu teksto fragmentu arba savais žodžiais; išskiria pasakotoją. |
Teksto pobūdis |
Atskiria grožinį ir negrožinį tekstą ir įvertina skirtinguose tekstuose pateiktos informacijos pobūdį( tikrovė ar prasimanymas); skiria grožinių tekstų rūšis( prozą,poeziją,dramą) ir negrožinių tekstų tipus( laišką, skelbimą, kvietimą ir pan.) |
Kalbinė raiška |
Paaiškina tekste pateiktus kalbinės raiškos elementus(vaizdingus žodžius ir posakius, perkeltinės reikšmės žodžius ir posakius, sinonimus,antonimus, palyginimus, kreipinius,sušukimus ir pan.);supranta tekste pateiktų kalbinės raiškos priemonių prasmę. |
Pasiekimų lygis |
Nuo | Iki |
Nepatenkinams | 0 | 10 |
Patenkinams | 11 | 21 |
Pagrindinis | 22 | 33 |
Aukštesnysis | 34 | 41 |
Rašinio vertinimas
Rašymo vertinimo aspektai |
Mokinių rašymo gebėjimų trumpas apibūdinimas |
Turinys | Kuria tekstą atsižvelgdamas į pateiktą užduotį ir įvestį, pateikia ir išskleidžia su dėstoma tema,aptariama problema ir/ar pavadinimu teiginius. |
Struktūra | Logiškai ir tikslingai grafiškai atskiria pagrindines teksto struktūrines dalis( kryptinga pradžia, pasakojimo vystymas,išvadų formavimas). |
Kalbinė raiška |
Kuria tinkamą, vientiso stiliaus tekstą, formuluoja mintis sklandžiai, rišliai, aiškiai. Mokinio vartojamas žodynas yra turtingas. |
Raštingumas | Rašo taisyklingai, estetiškai t.y tinkamai taiko išmoktas rašybos, skyrybos, gramatikos taisykles. |
Būkite kantrūs, dėmesingi ir patys geriausi savo vaikų DRAUGAI, bet ne draugeliai.
Džiaukitės kiekviena vaiko sėkme.
Skatinkite vaikų smalsumą, išklausykite juos.
Jūsų parama, deramas pavyzdys, pagalba
ypač svarbu keliaujant gyvenimo keliu.
Kasdien Jums atvertos mokyklos durys.
Būkite sveiki, stiprūs ir nuoširdūs.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com